Trening aerobowy wraca do łask?

Cóż… A można tłumaczyć, że cardio, czy nawet wysiłek aerobowy działa prozdrowotnie, hipotensyjnie, że nie warto kompletnie z niego rezygnować, że wprowadzanie interwałów/kompleksów po treningu siłowym to jak wprowadzanie interwału po interwale – mija się z celem. Tak, można. Można też wysłuchać jakim się jest „betonem”, jak bardzo zamyka się na wiedzę i słucha „przestarzałej nauki”. O ja zły.

Jak jednak się okazuje – moda na „no cardio” powoli przemija i zaczynają podnosić się znów głosy (również na jednym z najbardziej poczytnych serwisów BB na świecie – T-nation) o przydatności treningu tlenowego na stałym tętnie. Czyżby wszystkie mądre głowy zachłyśnięte ideą interwałów trwały w błędzie?

Alex Viada (zdjęcie poniżej, zaczerpnięte z wspomnianego artykułu na T-Nation) jak się okazuje jest nie tylko zawodnikiem sportów siłowych… Uprawia także maratony oraz triathlon – mimo to (nie wspominajmy o prawie pewnym wspomaganiu z zewnątrz) nie wygląda jak typowy „wytrzymałościowiec”, katabolizm jakoś nie pochłonął jego „resztek mięśni”, a kortyzol nie został wywindowany przez wysiłki na stałym tętnie tak wysoko by nabawił się zespołu wyniszczenia czy osteoporozy.

Jakie pozytywy z treningu aerobowego?:

  1. Relaks i odprężenie – to nie tylko trening zwiększający wydatek energetyczny czy schładzający organizm. To także możliwość przyjemnego spędzenia wolnego czasu podczas przejażdżki rowerowej z bliską osobą czy delikatnego truchtu ze znajomymi.
  2. Poprawa przepływu krwi i usuwania produktów przemiany materii, a co za tym idzie – przyspieszona regeneracja potreningowa, zmniejszona bolesność mięśniowa i uczucie sztywności.
  3. Działanie HIPOTENSYJNE, które to jest bardzo istotne, a jakże często niedoceniane czy wręcz niezauważane przez zawodników sportów oporowych (którzy swoją drogą bardzo często cierpią na nadciśnienie z racji tak stosowanych obciążeń i ćwiczeń, jak i środków – mniej lub bardziej dozwolonych)
  4. Poprawa ogólnej wydolności organizmu.
  5. Szerokie spektrum doboru przyrządów i metod treningowych.

Jak opisują autorzy artykułu – trzymajmy się jednak treningu aerobowego, gdzie tętno oscyluje w granicach ok. 120–140hr/min – zapewni nam to optymalne tempo dla odprężenia czy nawet możliwości zamienienia paru słów z partnerem treningowym.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

I zapamiętajmy – nie zawsze więcej, szybciej, mocniej – znaczy lepiej, a nie wszystkie najnowsze doniesienia na temat wpływu konkretnego wysiłku na metabolizm (czy ogólnie jakiekolwiek „świeże doniesienia naukowe”) muszą być od razu bezapelacyjnym kamieniem węgielnym, nawet w przypadku podważania reguł ustanawianych przez dziesiątki lat badań i doświadczenia specjalistów.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Ruszajmy się w taki sposób jak lubimy, pamiętając – to ma sprawiać nam przyjemność, a nie być kolejnym przykrym obowiązkiem

Źródła:

https://www.t-nation.com/training/do-cardio-keep-your-gains

Źródło: Szewska Pasja - źródło informacji dietetycznych

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni

Popularne w tym tygodniu:

3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... 4 najlepsze sporty dla kobiet Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem